Батькам 5-класників

        Рекомендації батькам з успішної адаптації п'ятикласників до нових умов навчання
 Учні 5-х класів – це діти молодшого підліткового віку. В цей час відбувається інтенсивне формування особистості, розпочинається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному відношенні:
·        Зростає контроль кори головного мозку над інстинктами та емоціями (відбувається гальмування) можливість управління своїми емоціями;
·        Зникають попередні дитячі інтереси, з’являються нові;
·        Виникає в деяких учнів прагнення до самостійності й властивих дорослим форм поведінки;
·        Діти цього віку потребують особливої уваги до себе.
         Труднощі в їх вихованні зникають, коли батьки (вчителі) враховують нові потреби і запити дитини.
             Родина – це те місце, де дитина повинна відчувати себе затишно і впевнено. Головний мотив у стосунках в родині – це любов батьків до своїх нащадків. В цей складний для дитини період, батьки повинні бути поруч, в будь-який час готові прийти на допомогу (підтримати, розрадити, заспокоїти). Вони повинні бути терплячими й уважними
            Критерієм успішної адаптації до нових умов є, насамперед, ступінь збереження психічного і фізичного здоров’я. Тому важливо, щоб батьки слідкували за дотриманням режиму дня школяра. Основними елементами режиму дня є різні види розумової ї фізичної діяльності, відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі, регулярне харчування, повноцінний сон та вільний час, що призначений для задоволення індивідуальних нахилів та інтересів.
 Під час виконання домашніх завдань дитиною контролювали дотримання санітарних вимог.
 Важливою якістю батьків є чутливість до дитини. Недостатньо бути постійно з дитиною, – потрібно сприймати її як рівнозначного учасника спілкування.
 Будьте уважними до дитини, а, також, чуйними та чутливими. Те, що ви вважаєте несуттєвим, неважливим, для вашої дитини може значити дуже багато. Звичайно, легше відмахнутися від проблеми, ніж розв’язати її. 
 Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:
 • Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.
 • Не ставте забагато запитань.
 • Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
 • Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
 • Не вигадуйте для дитини багато правил – вона перестане звертати на них увагу.
 • Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
 • Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.
Поради для батьків
 Десять заповідей для батьків:
  • Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти, чи такою як ти хочеш.
 • Не чекай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як вона може тобі віддячити? Вона дасть життя іншому, той - третьому, і це незворотний закон подяки.
  • Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й пожнеш.
  • Не стався до її проблем зверхньо. Життя дане кожному, і, будь упевнений: дитині важко не менше, ніж тобі, а може й більше, оскільки в неї немає досвіду.
  • Не принижуй!
  • Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.
  • Не картай себе, якщо не можеш зробити чогось для своєї дитини. Картай — якщо можеш, але не робиш. Пам'ятай: для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено всього.
  • Дитина - це не тиран, що заволодіває усім твоїм життям, і не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, дана на збереження.
  • Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили твоїй.
  • Люби свою дитину всякою - не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуючись з нею, радій тому, що дитина - це свято, яке поки що з тобою. [5]
  Пам'ятайте:
  • Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти.
 • Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності.
 • Якщо дитину висміють – вона стане замкнутою.
 • Якщо дитина зростає у докорах – формується почуття провини.
 • Якщо дитину підбадьорюють – вона починає вірити в себе.
 • Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.
 • Якщо дитина зростає в чесності – вона вчиться бути справедливою.
 • Якщо дитина живе у безпеці – вона вчиться вірити людям.
 • Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.
 • Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі. 

Ми - учні 5 класу.










Тестування для батьків
1. Чи знаєте ви здібності своєї дитини?
Ні — 0
Намагаюся взнати — 3
Так — 5

2. Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?
У дитини проблем не буває — 0
Навряд чи — 3
Думаю, що так — 5
3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?
Нічого — 0
Подібний до мого — 3
Знаю і зважаю на нього — 5
4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?
Не маю часу — 0
Думаю, що так — 3
Вважаю, що це дуже важливо — 5
5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?
Це марнування часу — 0
Не знаю — 3
Здається, так — 5
6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?
Цього не може бути — 0
Не знаю — 3
Можливо — 5
7. приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?
Так — 0
Не замислююся над цим — 3
Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи — 5
8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?
Люблю відпочивати на самоті — 0
Не знаю — 3
Обов’язково, якщо це було б можливо — 5
9. Якщо вчитель нарікатиме на вашу дитину, ви зразу розлютитесь?
Так — 0
Дивлячись за що — 3
Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей — 5
10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?
Гадаю, що ні — 0
Безперечно — 3
Гадаю, що моя думка має для неї вагу — 5

0 – 20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.
21 – 35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.
36 – 50. Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.

Немає коментарів:

Дописати коментар